۱۳۸۷ دی ۲۲, یکشنبه

موهبت ملاقات هموطنان در غربت




یک واحد درسی بسیار جالب کرفته ام این ترم که با دیدن اسم زیبای یک هموطن ایرانیدر آن واحد! حالم ازش گرفته شده! هی دل دل می کنم حذفش کنم یا نه! تا می رسن به آدم هنوزسلام و احوالپرسی اشان تمام نشده....از جد و پدر جد و همه زندگی فامیلت و آنچه تا به حال کرده ای و خواهی کرد و اینها حرف خواهند زد...............اگرمشغول صحبت با کسی باشی، به جرم هم وطن بودن خود را محق می دانند که هزار بار دست و رو نشسته بپرند تو حرف و اصلاً مهلت نمی دهند کسی حرف بزنه.....از همه بدتر لبخندهای احمقانهو بزرکشونه که حال ادمو به هم می زنه وقتی می خواهند چهره دوستانه به خودشون بگیرند...... می دونم که خیلی پستم که راجع به هموطنام این طوری می نویسم ولی جز چندش و اشمئزاز برای آدم باقی نمی کذارند................ یک برمه ای داشت می پرسید که تلفظ صحیح ایران در زبان فارسی چطوری است همون ایرانه یا نه.... و هنوزداشتیم راجع به این موضوع حرف می زدیم که یه پسره ایرانی اومده منو صدا می کنه ...می گه زیاد محلش نده!!! (تو را سننه!مادرزاد وکیل مدافع خودخوانده همه ملت هستیم ما) و اینکه اینها پر رو اند!!! عجب


یک بار دیگه یکی از من پرسید شنیدم که بیش از 65 درصد به اقای احمدی نژاد رای داده بودند....من گفتم والله من نمی دونم دقیق چقدر یادم نمی اید ولی بالاخره اکثریت آرا را اورده بودند. یکی از اقایون ایرانی پدر پدربزرگ ما را دراورد بس که همه جا گفت این خانون من من کرد و کفتم نمی دونم و محکم نزد تو دهن سوال پرسنده و از این جورچرت و پرت ها.... که آدم کشور خودشو نمی فروشه و کلی حرفهای نامربوط ......می گم ابله جان! اولا چرا دروغ بگم وقتی نمی دونم می کم نمی دونم. بعد هم حالا چه کمکی به چیزی می کنه ! ناظر سازمان ملل در انتخابات بودم که تعلل من در پاسخ دقیق، انتخابات را زیر سوال برده باشه یا هر چه.....از موش بازی و کثیف باز و تظاهرشون حالم به هم می خوره.............. اقایون ندید بدید ایرانی که تا اینجا می ایند اولین جاهایی که می خواهند بروند استخر است که ملت را حسابی دید بزنند............ حالا همین آدم برا من شده! وکیل مدافع ایران! با اون حرف زدن و سواد و معلومات و ادب فوق العاده اش که مخاطب را از پرسیدن هر سوالی بی نیاز می کندو پاسخی غنی به همه سوالاتش خواهد بود

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر