۱۳۸۸ اسفند ۲۷, پنجشنبه

مستند فوق العاده ی "شاه ایران"



مستند فوق العاده زیبایی در ادامه سه جلسه مستندی که پخش شد به نام "بازی سر ایران" در مورد رفتن شاه پهلوی از ایران و انچه اتفاق افتاد از تلویزیون سوئد پخش خواهد شد.
فیلم 16 ژانویه 1979 را نشان می دهد که محمدرضا شاه با یک فروند هواپیمای بوئنیگ 707 از فرودگاه مهرآباد تهران، سرزمین محبوبش را ترک می کند در حالی که همزمان مردم در خیابانها در تظاهرات اعتراضی، مشغول پاره کردن عکس های او حتی از روی اسکناس های خود هستند.
روزی سرنوشت ساز برای شاهی که هرگز روی وطنش را نخواهد دید و همه رویاهایش برای آینده آن مرز و بوم را با خود به خاک سرد خواهد برد و برای کسانی که خود را با شتاب و شادمانی برای جانشینی اش آماده می کنند. فیلم بیینده را با خود به پاریس ان روز خواهد برد تا ایت الله خمینی و یاران آن روزش را ببیند که چگونه برای تسخیر قدرت و مبهوت کردن دنیا به ایران بر می گردند.

دیدن این مستند تاریخی را از دست ندهید. من خودم سعی می کنم ضبطش کنم و آپلود. آما به امید من نباشید!

ساعت 18.00 امروز حتما شبک دوی تلویزیون ملی سوئد را یا از طریق تلویزیون/ماهواره و یا از طریق زیر ببینید.



http://svt.se/tvguide/svt2

۲ نظر:

  1. agar momkene zir-nevis farsi/engelisi bezarin va dar yotube bezarin ta baghie ke swedi balad nistan estefade konand. aghallan hamin swedish ro dar youtube bezarin, shayad yeki dige peyda beshe zir-nevis bezaare. sepaas

    پاسخحذف
  2. فیلم به انکلیسی خواهد بود .
    ولی چشم. حتما.

    پاسخحذف