۱۳۸۸ خرداد ۱۷, یکشنبه

مناظره موسی و کروبی: با بازندگی احمدی نژاد



"ما در مقابل یک پدیده شگفت آوری هستیم. می تونه به دوربین نگاه کنه، 2 در 2 را بگه 4 تا نیست، 10 تا ست. با اطمینان و اعتماد به نفس هم بگه و مردم را تحت تاثیر قرار بده. "

"ما در مقابل یک پدیده شگفت آوری هستیم. می تونه به دوربین نگاه کنه، 2 در 2 را بگه 4 تا نیست، 10 تا ست. با اطمینان و اعتماد به نفس هم بگه و مردم را تحت تاثیر قرار بده. " (موسوی)

"چگونه میشه یک امر مسلم را قلب کرد. یک دروغ آگاهانه. " (موسوی)


ما می گیم شما اومدید تعرفه های موبایل و بالا و پایین بردید، میلیادرها میلیارد بالا و پایین شد. شکر را ادید تعرفه هاشو دستکاری کردید، کی ها سود کردند. من ظن می برم که این بودجه ای که شما دارید در اطراف کشور مصرف می کنید. تبلیغات شما تمام کشور را گرفته بعید نیست از همین جا تامین شده باشه. ماشین ها را شما تعرفه هاشو یک شب بالا بردید یک شب پایین اوردید ببینید چه کسانی از این مساله سود بردید.



- مناظره امشب با حرفهای کروبی شروع شد که نامه اش را خواند در پاسخ به مناظره دیشب و اتهامهای احمدی نژاد. نامه خودشو خیلی بد خوند، با تپق. راجع به خونه خودش حرف زد و اینکه از ده سال قبل از پدید آمدن انقلاب من ساکن شمیران بوده و هنوز هستم. خانومم باباش کاسب بوده. اون هم این روحیه را داره. یک زمین خریده . ساخته. اجاره داده به دانشگاه آزاد. زمینش را هم وقف کرده. گفت خونه خودشو هم 3 دانگشو فروخته، برای هزینه تبلیغات خرج کرده و حالا مستاجرم (اینو خوب نیومد!)


- میر حسین موسوی خیلی متین و مرتب و با نشاط بود. مثل دفعه قبل، اثرات نگرانی در چهره اش دیده نمی شد. شروع کرد با مسایل اقتصادی. اینکه چقدر مهم است مردم بدانند که آمار را چگونه تغییر می دهند. چه آماری؟

- نمودار تورم را نشون داد که به 25 درصد رسیده درصورتی که احمدی نژاد 14-15 درصد اعلام کرده. خیلی عالی بود که چند تا از شاخص ها را آورد، به زبان خوب و ساده و مردمی و با لحن آروم و شمرده ای نشون داد که احمدی نژاد چقدر دروغ گفته و حرفهاش با حقیقت چقدر فاصله داشته، و گفت چطور می شه کسی اینقدر دروغ بگه. توی چشم این همه میلیون آدم نگاه کنه و دروغ بگه.

- موسوی قیمت اقلام را نشون داد و چند مورد خوند که گوشت گوسفندی از 4 هزار و خرده ای به 9 هزار و خرده ای رسیده و چند تا مورد دیکه.

- موسوی گفت حالا ممکن است آدم بیاد بگه اشتباه محاسبه کردم. یا .. اما مهمتر از اون این است که بیایید به مردم بگید که صورت مساله وجود نداره. وضع مردم خوبه. اصلا تورم نداریم.


"آیا می شه گفت سند رسمی دروغه(سندی که خودش داشت نشون می داد) یا اینکه به مقاصدخاصی این رقم جلوی دها میلیون ایرانی بیان شده و اونها را به بیراهه می بره" (موسوی).


- در حدیث داریم که سوال شد آیا مومن ممکنه که دزدی کنه. گفت آره ممکنه دزدی بکنه. خب توبه می تونه بکنه و ...گناهش بخشوده می شه بعد چند تا گناهو همینطور می پرسند. بعد سوال می شه آیاممکنه مومن دروغ بگه، می گن: لا والله!لا والله!لا والله!


این کشور باید روی چی بایستاد، نقاد می تونه رو چی حرف بزنه... ما چرا باید به مردم دروغ بگیم.


- وضعیت فعلی وضعیت خطیری هست واقعا. من مستقل هم آمده ام. در حلقه اصلی ستاد بنده افرادی هستند که هیچ گرایش خاصی نیست.


- من در شرایط فعلی احساس تکلیف کردم. بادرک همین خطرات اومدم.


- ما از کسانی که پرونده دارند. صدها میلیارد بدست اوردند نباید استفاده کنیم.

-



* وقتی مجری برنامه اعتراض کرد که راجع به کاندیدای غایب چرا صحبت می کنی .... موسوی داغ کرد و ..... بعد کلی حرف گفت ایشون مملکت را کشیده به یه جایی که پر از دروغه، پر از نفاقه، داره پرونده سازی می کنه.


* موسوی خطاب به مردم در آخرین حرفهاش: "مردم این حرفها را پیش هم بذارید . این گرافها را که نشونتون دادم یادتون باشه. این منحنی ها را بالا پایین می کنند که شما را به بیراه ببرند. "





- موسوی ضریب جینی نشون داده شده توسط احمدی نژاد رو نشون داد و ضریب جینی درست بر اساس آمار و ارقام چقدر با اون فرق می کرد و در حقیقت شکاف بین فقیر و غتی بیشتر شده نه کمتر ، اونطوری که احمدی نژاد نشون ما داد.

- موسوی: کارایی که هم انجام دادید، وظیفه اتان بوده باید انجام میدادی، چرا کارایی که می خواستید دو سال پیش انجام بدید، یک سال پیش انجام بدید، گذاشتید سر انتخابات انجام بدید.

- تنها بحث جدی کروبی بر علیه موسوی این بود که چرا نایستاد. کنار کشید. اگر وایستاده بود چه بسا کشور به اینجا نمی کشید. اینجور نمی شد کشور.

- کروبی: از آقای موسوی سوال دارم در مقابل سختی ها و دشوواری ها می خواهد چیکار کنه. وای می استه؟ من می دونم مراکز قدرت زیاد تشکیل شده، مشکلات فراوان وجود دارد. چیکار می کنی.


و اما سوتی موسوی: گفت : هیچ کی نیست چیز این آقا را بگیره! چیز. یقه اشو بگیره. آخه .... (این خوراکه اختصاصی نیک آهنگ کوثر باید باشه!)

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر