۱۳۸۷ بهمن ۲, چهارشنبه

از سوئدی ها مبارزه مدنی(مقاومت منفی) را یاد بگیریم.موقعیت پیشنهادی اجرا: برنامه نود / حمایت از فردوسی پور/نه فقط بخاطرچیزهای دیگه! بخاطرنشون دادن قدرت

تیتر بزرگ و اول روزنامه مترو (بزرگترین و پرتیراژترین روزنامه سوئد) درمورد این بود که فروشگاه های بزرگ مواد غذایی در سوئد، به خاطر اینکه مردم سوئد اشمئزاز خودشون را از عملکرد اسرائیلی ها نشان دهند از خرید میوه ها و محصولات سوئدی خودداری می کنند। به همین خاطر این فروشگاه ها هم به خاطر اینکه مواد غذایی اشون فروش بره، برچسب روی میوه ها را عوض می کنند। روزنامه نگارها به سراغ فروشکاه های ایکا رفته اند و دیده اند که میوه های اسرائیلی را بالا سرشون زده اند: اسپانیایی! در حالیکه جعبه های میوه ها نشون می ده که اسرائیلی هستند نه اسپانیایی!


اینجا در سوئد هست که مردم هزار جور ابزار دیگه هم برای نشون دادن نظرات و طرز تفکراتشون دارند।من پیشنهاد می کنم با توجه به فرصت خیلی خوب به وجود آمده در مورد برنامه نود و فردوسی پور،نه به خاطر اینگه چقدر اونو رو اذیت می کند( که همه ما جماعت تحت اذیتیم!!) و نه به خاطر اینکه ظلم و بدی سازمانی داره به اونو و همه کسانی که برنامه نود را با این ترکیب دوست دارند می شه(که همه ما همه جوره تحت ظلم سازمانی هستیم!)، بلکه فقط و فقط به خاطرنشون دادن قدرتی که ما بالقوه داریم از اتحاد با هم! بیایید کاری کنیم!(کاری که مثه اس ام اس فرستادن راحت باشه وگرنه این ملت عزیز قربونش برم، حال کارهای سخت و انرزی بر و زمان بر را نداره) مثلاً به برنامه بعدی نود و یا هر برنامه بالقوه انتقادی دیگه اس ام اس بفرستیم یا تلفن شکایات مخابرات را به اشغال دایم یک روزه یا چند روزه درآریم یا عمومی سازمان صدا و سیما را اس ام اس باران کنیم با یک پیام مشخصی که می تونیم راجع بهش فکر کنیم یا هر چیز دیگه ای........ من موضوع راباز می گذارم تا یک کار عملی هم باشه که با هم همفکری کنیم و تمرین کنیم که به قول اوباما باید دست ها را ما با هم بالا بزنیم।

قربون همگی! یاعلی!


لینگ به روزنامه مترو (اگه حتی سوئدی ندونید زیاد سخت نیست فهمیدن متن با همون انگلیسی اتون: تیتر اول می گه میوه های اسرائلی از اسپانیا بودند: Frukten från Israelvar ”från Spanien””)

http://www.metro.se/se/misc/pdf/2009/01/20/SESTO_2009_01_20.pdf

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر